torsdag 10 maj 2018

Nu är det vår igen!

Den långa vintern har försvunnit och nu tänkte jag väcka upp den här bloggen från sin vinter sömn.
Jag vet ju inte hur det kommer att gå, hur flitig jag kommer att vara, men jag skall göra ett försök i alla fall. Våren är ju här och min man har kommit i sånings tagen.

 Det här är bara en liten del av hans omskolade plantor.
 Här är några Dahlior på gång.
 En Kanna som vi övervintrat.

 Solros plantor och några ny inköpta Pelargonier.

 Snö droppar och några vivor.

 Blåsippor i olika färger.


 En gul viva och mera pelargonier.

Sen har jag köpt nya vackra Dahlior.

Den här veckan har varit rätt varm men blåsig.Nu hoppas vi på mera värme men också lite regn.
Finns mycket jobb att göra i trädgården nu, så min man jobbar på medan jag iaktar på avstånd.
Vi har möblerat om en hel del i trädgården sen förra sommaren. Skall bli spännande att se hur allt blir.

En vårhälsning från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar